fbpx

עיצוב לוגו – טיפים לעיצוב לוגו מדוייק ומוצלח

עיצוב לוגו - רקע כללי וטיפים

מדי פעם ותלוי במערכת היחסים שמתפתחת עם הלקוח יוצא שאני מלווה את הלקוח בכל תהליך בניית האתר. השלב הראשון הוא כמובן הבנת העסק ואפיון שלו. כשזה מוכן אפשר לגשת לחלק שהוא מאוד מעניין בעיני: עיצוב הלוגו. 

הלוגו הוא הבסיס העיצובי של האתר. הסיבה שאני אוהב את תהליך עיצוב הלוגו, היא שמצד אחד יש צורך להבין את הצרכים של העסק ומצד שני יש כאן המון מקום ל”פרשנות יצירתית”. ואם זה מצליח זה פשוט מייצר חוויה שלמה וכיפית, כי כיף לראות לוגו מיוחד ויפה שפוגע במטרה.

עיצוב לוגו הוא כאמור השלב הראשון בעיצוב של אתר, עיצוב הלוגו יכול להיות חלק מתהליך מיתוג רחב של אתר/חברה כחלק משלב האסטרטגיה או בצורה ממוקדת רק של הלוגו במידת הצורך.

בין אם כתהליך או עיצוב הלוגו בלבד, הדבר יצריך הכנה ומחקר מצדכם. עיצוב לוגו יכול להתבצע במספר רמות: חברת עיצוב/מיתוג גדולה, סטודיו קטן או מעצב/ת גרפית עצמאי. הדרך הכי טובה כדי לקבל מכל אחד מהם את התוצאה הרצוייה היא לספק להם את המידע המדוייק כדי שהלוגו יהיה  מותאם לצרכים של האתר.

לפני שנבחן איך למצוא את המעצב/ת גרפי הנכונים, כדאי לנתחיל בלרכז את המידע הנחוץ אודות האתר ולשם כך הנה מספר שאלות שמתן תשובות על כולן או חלקן יספק למעצב/ת את רוב המידע הנחוץ.

מידע כללי:

במה האתר עוסק?

האם זהו אתר חדש או קיים ורוצים לבצע מתיחת פנים

מה מציע האתר ומה היתרונות שלו בכך?

מי קהל היעד?

מה הבעיה שאתר פותר לקהל היעד?

במה קהל היעד שלך מתעניין?

איך האתר מסייע ללקוחות?

מה אופי האתר (אישיות)?

שאלות לגבי האתר/החברה:

כמה אנשים עובדים בחברה?

כמה שנים החברה קיימת?

מה הערכים של האתר/החברה?

שאלות עיצוביות:

האם יש צבע/ים שמאפיין/מתאים/אהוב עליכם?

האם יש לוגו שראיתם שאהבתם?

האם יש אתר שראיתם או אהבתם באופן כללי?

מה האווירה שהאתר רוצה ליצור: שובב / טכנולוגי / נקי / מודרני / עתיק / עדכני / אמנותי / יוקרתי / ילדותי / מרהיב

מי המתחרים שלך?

תוכל להציג דוגמאות למתחרים?

במידה ויש להם אתר – למי יש אתר/לוגו טוב ולמה?

האם יש לך עוד משהו לספר על האתר?

סביר להניח שכל מעצב שיראה את התשובות לשאלות אילו ישמח וחלקם ירצו לשאול עוד מספר שאלות הבהרה.

איך למצוא את המעצב/ת המתאים לך?

שלוש שאלות לענות עליהן לפני בחירת מעצב/ת:

  1. האם אתם הולכים לתהליך מלא של עיצוב מותג או אתר או רק עיצוב של לוגו?

  2. האם אתם מעדיפים חברה לעיצוב או פרילנסר?

  3. מה התקציב שלכם?

אם אתם הולכים לתהליך אז כדאי לבחור במעצב שיכול לתת מענה לעיצוב כלל החומרים  (לוגו, אתר…) וכן את הצרכים המשלימים, כמו כרטיסי ביקור, חתימה דיגיטלית וניירת, באנרים וכו.

לגבי האם חברה או פרילנסר, כאן חשוב לציין שיש מספר הבדלים. חברה יכולה לתת מענה רחב למספר צרכים וכן יציבות, כלומר, אתם לא תלויים במעצב אחד ובלוז שלו. תוכלו לקבל מענה קבוע ולאורך זמן ולמגוון צרכים וכן לקשרים עסקיים שלהם לשירותים משלימים, כמו פיתוח האתר, קופירייטינג וכו’. מצד שני המחיר של חברה יהיה לרוב יקר יותר מכיוון שהם מחזיקים אופרציה, משרדים, עובדים וכו’.

לגבי פרילנסר – יש משהו מאוד מעניין לדעתי בלמצוא מעצב שהעבודות שלו מתאימות במדוייק לטעם שלך. האתגר בלעבוד ישירות מול פרילנסר הוא ההפך מלעבוד עם חברה: תלות בלוח זמנים שלו, יציבות המעצב במקצוע והמוגבלות של יכולת לתת מענה רחב. מצד שני המחיר לרוב יהיה זול יותר מכיוון שאין לפרילנסר צורך להחזיק אופרציה (משרד, עובדים…).

איך מוצאים מעצבים?

יש לא מעט דרכים ולדעתי הדבר הכי חשוב זה האפשרות לראות תיק עבודות כדי לראות שמחברים לסגנון העיצוב.

דרך קשרים (פה לאוזן) – לשאול מכרים להמלצות

חיפוש בגוגל – “עיצוב לוגו”

אתרי פרילנסרים – FIVERR, XPLACE, UPWORK ועוד רבים (אני אישית מעדיף את פייבר, כי הכי קל לחפש שם ולראות תיק עבודות

דרך אתר Behance – שם יש בעיקר תיקי עבודות ולא כל המעצבים בהכרחים עצמאיים או פנויים לעבודה

אתרים לביצוע פרויקטים – הכוונה שמציגים דרישות כלליות לעיצוב ואז מספר רב של מעצבים מציעים קונספטים מתאימים ובוחרים בזה שהכי אהבתם. מתאים בעיקר ללוגואים שהם לא בעלי אוריינטציה עברית. לדוגמא: 99designs.com. 

שאלות לשאול מעצב:

תיק עבודות – עדיף עדכני – כדי לראות רצף וותק

זמינות לפרוייקט ובאופן כללי לעבודה באופן שוטף (חשוב)

המלצות – תמיד כדאי לדבר עם לקוח או שניים מהעבר

באופן כללי – להרגיש שיש חיבור אנושי טוב

עלויות:

טווח המחירים לעיצוב לוגו הוא רחב בצורה מדהימה והוא תלוי ב:

נסיון

מקצועיות

מקצוענות

יצירתיות

ניתן היום לשלם על לוגו החל מ 50 ש”ח ועד יותר מ 10,000 ש”ח. זה פער עצום. פרילנסרים בעלי נסיון מועט נמצאים בסקלה התחתונה וחברות עיצוב מובילות נמצאות בראש הסקלה.

טווחי מחירים: 

50-200 ש”ח: מעצבים מארצות עולם שלישי כמו הודו, פיליפינים, בנגלדש וכו. מדובר על “ירייה באפלה” ומצד שני יכול להיות שהם יפגעו בול.

200-1500 ש”ח: מעצבים לא ישראלים ומעט ישראלים, בעיקר דרך אתרי פרילנסרים. אם מדובר בלוגו עם אוריינטציה ישראלית/עברית אז מעצבים בעלי מעט נסיון. לעומת זאת ניתן למצוא מנסיוני מעצבים שהם בית חרושת ללוגואים שעושים עבודה מעולה בפייבר בעלות של 700-1000 ש”ח.

1500-3500 ש”ח: כאן מדובר יותר על טווח מחירים של רוב המעצבים הפרילנסרים הישראליים. כאן קובע, הנסיון, הותק והיצירתיות

3500 – והלאה: פרילנסרים עתירי ניסיון וחברות עיצוב גדולות ומנוסות. לרוב שפונים לטווח המחירים הזה, אז סביר להניח שיוצאים למהלך יותר רחב מאשר עיצוב לוגו.

דברים חשובים בתקשורת עם מעצבים:

הדבר הראשון שחשוב לי לציין מהרגע שבוחרים מעצב וזה: לסמוך, לסמוך ולסמוך

מעצבים אוהבים לעצב, אז המטרה היא למצוא מעצב שמתחברים אליו, להעביר לו את המידע בצורה מקצועית ואז לתת לו/לה לעבוד. זה לא תמיד מצליח אבל אם מכוונים יותר מדי אז לרוב יהיה כשל בתהליך העיצוב. מעצבים הם “עם” וצריך לתת להם כנפיים.

מקווה מאוד שהצלחתי לתת ערך. אשמח לקבל כל הערה והארה